Το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ Αγίου Δημητρίου με επιτυχία ολοκλήρωσε τη δεύτερη κινητικότητα του έργου με κωδικό σχεδίου 2023-1-EL01-KA122-SCH-000129493 και με τίτλο "Η αναγκαιότητα καινοτόμων πρακτικών και ψηφιακών εργαλείων στο Συμπεριληπτικό Σχολείο" με τύπο δραστηριότητας "Job Shadowing"  όπου υλοποιήθηκε  στο Ελσίνκι της Φιλανδίας με φορέα υποδοχής τον VisitEDUfinn.

Στην κινητικότητα αυτή συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Χαραλάμπους Άννα ΠΕ03-υποδιευθύντρια του σχολείου, Ψυρρή Βαία ΠΕ86, Κλάδου Χρηστίνα ΠΕ03, Κασίδης Δημήτριος ΠΕ01 και Κωνσταντινίδη Λυδία ΠΕ25. Το πρόγραμμα Erasmus+ Job Shadowing αποτελεί μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία στον τομέα της παγκόσμιας εκπαίδευσης.

Για τους εκπαιδευτικούς σε όλη την ήπειρο, αυτό το πρόγραμμα είναι κάτι περισσότερο από μια απλή ευκαιρία. είναι ένα μετασχηματιστικό ταξίδι που τους επιτρέπει να βουτήξουν βαθιά σε ποικίλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και μεθοδολογίες. Το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας στέκεται ως φάρος στο παγκόσμιο εκπαιδευτικό τοπίο, που φημίζεται για τις καινοτόμες προσεγγίσεις, τις μαθητοκεντρικές μεθοδολογίες του και την ακλόνητη έμφαση στην ολιστική ανάπτυξη. Το φινλανδικό μοντέλο δεν αφορά μόνο την ακαδημαϊκή αριστεία, είναι ένας αρμονικός συνδυασμός ενθάρρυνσης της δημιουργικότητας, της κριτικής σκέψης και της ευημερίας μεταξύ των μαθητών. Οι αίθουσες διδασκαλίας δεν ήταν απλώς χώροι διδασκαλίας, αλλά κόμβοι συνεργατικής μάθησης όπου οι μαθητές ανέλαβαν την ευθύνη του εκπαιδευτικού τους ταξιδιού. Οι εκπαιδευτικοί επαίνεσαν τη συμπεριληπτική φύση των φινλανδικών σχολείων. Παρατήρησαν πώς μαθητές με διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες ενσωματώθηκαν σε κανονικές τάξεις, με εξατομικευμένη υποστήριξη που διασφαλίζει ότι κάθε παιδί ευδοκιμεί. Οι εκπαιδευτικοί εντυπωσιάστηκαν από την ενσωμάτωση πρακτικών δεξιοτήτων, υπαίθριων δραστηριοτήτων και τεχνών στο πρόγραμμα σπουδών. Εκτίμησαν πώς τα σχολεία της Φινλανδίας δίνουν προτεραιότητα στη βιωματική μάθηση, διασφαλίζοντας ότι οι μαθητές κατανοούν έννοιες πέρα από τα σχολικά βιβλία.

Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε το διάστημα από 15 Απριλίου 2024 έως 19 Απριλίου 2024. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα  στοχεύει στην ενδυνάμωση των σχέσεων μαθητών και προσωπικού, στην αναβάθμιση της παρεχόμενης συμπεριληπτικής εκπαίδευσης με ταυτόχρονη αντιμετώπιση κρίσεων προωθώντας τον σεβασμό στη διαφορετικότητα και στην ανάπτυξη επικοινωνιακών, γλωσσικών και ψηφιακών δεξιοτήτων.  

#ErasmusPlus

#ErasmusIKY

#ErasmusGreece

#Finland