Για το σχολικό έτος 2022-2023 ο τομέας Γεωπονίας ανέλαβε το περιβαλλοντικό πρόγραμμα με τίτλο « Ενεργειακά αυτόνομος σχολικός κήπος» με έμφαση στην αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την λειτουργία ενός κήπου. Στο πρόγραμμα αυτό ενεπλάκησαν όλοι οι μαθητές των Β’ , Γ΄ και Δ΄τάξεων Λυκείου του τομέα Γεωπονίας οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να εφαρμόσουν στην πράξη την θεωρία που διδάχθηκαν στα μαθήματα Στοιχεία Γεωργικών Εγκαταστάσεων, Περιβάλλον και Γεωργία, Εγκατάσταση Αρδευτικών Δικτύων στην Κηποτεχνία, Συντήρηση Κηποτεχνικών Εφαρμογών, Σχεδιασμός Φυτοτεχνικών έργων.

Στον αρχικό σχεδιασμό ήταν να κατασκευαστεί, στον κήπο του σχολείου, βραχόκηπος στον οποίο το σύστημα άρδευσης και ο φωτισμός θα λειτουργούσε με την χρήση ρεύματος προερχόμενου από την εκμετάλλευση της ηλιακής ενέργειας. Επειδή όμως η κατασκευή αυτή θα εγκυμονούσε κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών μας αποφασίστηκε να κατασκευαστεί μακέτα στο εργαστήριο που θα παρουσίαζε μια εγκατάσταση κήπου που θα περιελάμβανε μικρή λίμνη από τη οποία θα αντλούνταν το νερό με ηλεκτρική αντλία και με σύστημα σωλήνων θα το οδηγούσαμε σε αύλακα που θα το διοχέτευε στην ανέμη ενός νερόμυλου.

Σε συνάντηση με τους μαθητές μας και αφού είχαν ερευνήσει στο διαδίκτυο αποφασίστηκε να δημιουργηθεί αντίγραφο ενός ερειπωμένου νερόμυλου. Στην οροφή του τοποθετήσαμε ηλιακό συλλέκτη και σε ειδική θέση μπήκε η μονάδα αποθήκευσης ενέργειας ( μπαταρία). Επειδή θέλαμε η μακέτα μας να μην απαιτήσει κατανάλωση ενέργειας στο στάδιο κατασκευής, όλες οι εργασίες έγιναν με εργαλεία χειρός τηρώντας αυστηρά όλα τα πρωτόκολλα ασφάλειας και υγιεινής. 

Στην συνέχεια σε συνεργασία με το εργαστήριο Πληροφορικής επεκτείναμε το πρόγραμμα και στο κομμάτι της ρομποτικής. Με  ειδικό Lego education κατασκευάσαμε ρομπότ το οποίο σε ασύρματη σύνδεση με υπολογιστή, ο οποίος συνέλλεγε πληροφορίες από δίκτυο πρόγνωσης καιρού, μπορέσαμε να ρυθμίσουμε την λειτουργία του συστήματος άρδευσης ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες που αναμένονταν στην περιοχή. Μάλιστα όταν ο καιρός ήταν ηλιόλουστος το ρομπότ σήκωνε ένα χέρι με γυαλιά ηλίου και ταυτόχρονα έδινε εντολή να λειτουργήσει το δίκτυο άρδευσης και ο νερόμυλος. Όταν δε, αναμενόταν βροχή σήκωνε το χέρι που είχε μια ομπρέλα και ταυτόχρονα διέκοπτε τη λειτουργία του δικτύου.

Στην παρούσα χρονική στιγμή το πρόγραμμα αυτό θα εφαρμοστεί και στον σχολικό κήπο μας ώστε να λειτουργήσει ο προγραμματιστής άρδευσης και η ηλεκτροβάνα για την συντήρηση των ανθοκομικών και λαχανοκομικών φυτών που βρίσκονται εγκατεστημένα εκεί. Οι μαθητές μας πέραν της πρακτικής εφαρμογής της διδαχθείσας θεωρίας απέκτησαν και γνώση πάνω στην αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, στις εφαρμογές ρομποτικής καθώς και στην εργασία σε ομάδες, που είναι πολύ σημαντικό εφόδιο για την παραπέρα επαγγελματική τους πορεία αναλογιζόμενοι και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.